29.03.2008

MYE RART MED SUKKER PÅ

Noen ganger går det sport i å kamuflere snop og kaker, men i og med at resten av familien har en innbygget snoperadar er det sjeldent at mine forsøk lykkes. Noen godsaker får være i fred, de som ligger i frysen f.eks. Har funnet ut at det er fordi de må bevege seg ned en trapp for å snike i fryseren og det gidder de ikke. Med fare for nå å bli avslørt , tar sjangsen, og skriver at Havreflarn er deilige søte kjeks og at de befinner seg i den store krukken. Midt i åsynet på mann og barn, men snoperadaren utviklet av firmaet "NASA MIDT I TRYNET" får tydeligvis ikke fanget opp havreflarn , ha!.. kanskje de skulle gått over til ekkolodd. Fryder meg stort her jeg sitter.

Det betyr at havreflarn aldri blir "utsolgt" her i huset, jeg får ha de helt i fred. Men må si jeg lurer på hva de tenker om innholdet i krukken. Ser det altfor sunt ut ? Type kjedelig frokostblanding eller mulig en tørr kavringtype..... Å nei du, har ingen planer om å spørre for da skjønner både mann og barn at de er blitt holdt for narr, og en mulig beskjed om at: det vel er din plikt som matmor om å opplyse om at dette er en søt kjeks, du må da si ifra!!! Eller så skaffer de seg en ny type avansert snoperadar med enda sterkere antenner! Det vil jeg for alt i verden unngå!!
Når jeg skriver dette er kanelbollene vekk , tok nøyaktig 10 minutter å renske kurven for innholdet, men krukken min står like full ;o)))) Nei nå må jeg vise noen småsaker som jeg har sydd.
Mye rart med sukker på er greit nok. Men disse er nettopp for å slippe at for mye rart får sukker på seg utendørs til sommeren, små vesener med vinger f.eks.
Tenker at de gjør seg på hagebordet med sine franske monogram, som er fra et virkelig gammelt fransk broderihefte. Dette er en L, som selvfølgelig kan stå for Lisbeth, men også for Limonade om man vil. Fargen på monogrammet er bringebærrød fordi jeg ville den skulle passe både til Greengate og Spode som jeg har endel av. Rundt har jeg sydd små prismer så håper jeg de blir liggende om det kommer et vindkast.

En litt mindre modell med andre prismer. En venninne fant ut at disse ville gjøre seg i datterens konfirmasjon, på buffeten, dermed ble det plutselig maaange som skulle ha buffet med franske monogram sydd av meg. Og de som skulle ha treretters middag skulle nå ihvertfall ha en slik som pynt på kaffebordet. Det betyr at jeg har endel bestillinger liggende, er nesten i havn heldigvis.

Om jeg får sydd noen flere vil jeg legge de ut for salg her på bloggen ! Om noen skulle ønske seg en slik til sommerbordet er det bare til å gi et lite pip i en kommentar, så får jeg se hva jeg rekker. 100 kr stykket..... med valgfri bokstav .

Trauet under her er brødboksen på mitt kjøkken og er laget av en treskjærer fra Nummedal. Spurte pent om han ville lage et til meg og fikk ja til svar. Jeg fikk til og med velge emnet (av hvilken "stubbe" den skulle hules ut fra) selv! Evig takknemlig!
Klem fra meg som er glad for at nå er det sommertid og etterhvert lysere kvelder! Og for de som trenger "skru klokke regelen" som gjelder både høst og vår: Klokken skal stilles mot sommeren i det året man er i!
English. I have this glass bowl full of sweet biscuits, but no one in the familily have discovered them, so I think they believe its something healthy that doesn`t taste sweet at all ;o)))
All the pictures are from my kitchen.

Hugs



33 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vad bra att du får ha kakorna för dig själv ;)

Ditt kök är så vackert!

På översta bilden har du en "ikon" den liknar väldigt mycket en gjutform jag nyligen köpt på ebay så jag ska gjuta både med gips och betong!

Kram, Jenny

<3

Christinas låvebutikk sa...

Hei! De var nydelige... Og ja man trenger sånt her iallefall! Skal tenke på det og kontakte deg om evt! Nydelige bilder som vanlig!

Emmeline sa...

Bra at det er flere som opplever at ungene har utviklet en ekstrem snoperadar... Det er faktisk temmelig kjedelig spør du meg; i går kjøpte jeg en stor sjokolade.... Gjemte den; satte meg ned for å blogge og VIPS var det bare sjokoladepapiret som lå gjemt i kjøkkenbenken noen minutter senere... De finner til og med snopet i faren sitt klesskap!!! Disse havreflarnene hadde nok ikke fått stått uspist hos meg, og jeg syns de så både dekorative og deilige ut...så sånn sett er du jo dobbelt så heldig.
Bildene på innlegget ditt i dag er bare nydelige som alltid. Må jo også si at du er knallflink med hendene. Disse søte små monogram lokkene var lekre, du er kjempeflink med hendene...Og bildene fra kjøkkenet ditt er jo en fryd:)

Anonym sa...

Hei. Eg fann bloggen din via Elin1976, og må sei eg er mektig imponert! For ein fin heim du har, og for ein NYDELEG hage! Ha ein fin søndag.

MiaMaria sa...

Hej!

Ja nog är det så att när man bakar något så tar det sut på direkten.
Vilken bra idé med kakorna i burken, men här hemma hade de också tagit slut...

Så många vackra bilder du visar och så snygg duk du gjort....

Och din bäst och pest var kul att ta del av...ditt badrum är så läckert!!!!!!!!!

Gratulerar till din Award!

Och TACK du SNÄLLA för att du skickar en till mig!

Önskar dig en toppen söndag!

MIamaria

Linda sa...

Hei Lisbeth!Her liker de både havreflarn og kanel i svingen.
Flott kamuflasje du har sydd.
Blir nok fin på sommerbordet.
God søndag!Hilsen Linda :))

Anonym sa...

Hihi, synes du skal la dem leve i den troen... ;) Havreflarn er jo så godt, og de kanelbollene så helt nydelige ut, nam! Og så flotte monogrammer du har brodert, lekkert...! Ha en fin søndag! Synnøve :)

Heidi sa...

Alltid hyggelig å titte inn hos deg og dine nydelige interiørbilder. Snoperadar er noe som jordmora monterer på alle nyfødte bebiser, første snopen er puppen, så utvikler det seg!? Tror jammen det holder seg til langt opp i voksen alder, ikke for puppen da, joda kanskje det og, hos enkelte av rasen homo sapiens....høhø, men for godtesnop. Plutselig er godisene bare borte......"Nei, det har vi ikke sett!" Ha en fortreffelig søndag i alle fall, har nettop fortært en kanelsnurr, nei to.....og resten ligger i fryseren....hihi!

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så snygg duk du gjort,och burken du har havreflana i är supper snygg.Här hemma är det samma sak,kakor och bullar tar slut på en dag.
Ha en bra söndag/kram Irene

♥ H@rmoni ♥ sa...

Ikke lett å gjemme vekk snop i kjøkkenskuffer og skap, nei. Det er det samme her i huset når det gjelder å snuse seg fram til godsakene.

Kjempefine "lokk" du har sydd. Jeg bestiller gjerne en eller to hvis du har tid til å lage flere!
Flotte med prismer hengende.
(Kan evnt ta en uten broderi hvis det er for tidkrevende siden du har mange bestillinger.)

Ha en fin søndag handy-Lisbeth! :O)

Ann-Catrin sa...

Ja här hemma hos oss tar allt slut så fort...jag brukar gömma undan lite till mig själv..men de har börjat hitta mina gömställen!!
så vacker duk..och dina underbara foton.. de får jag aldrig nog av!!
kramar A-C

Elzie sa...

Här var det mycket fint, som vanligt. Du är verkligen inspirerande och duktig.
Hoppas du har en bra söndag.
Kram Elzie

Lovise sa...

Hei Lisbeth.
Jeg hyler av fryd over de herlige bildene dine. Får lyst til i snoke i alt det fine du har på kjøkkenet, i krukker og skåler, får lyst å spise ei kake og kjenne på duker og blonder!!!
Du verden for et inspirerende innlegg.....tusen takk ror titten. Jeg kommer SNART igjen.
Klemmer i massevis!!

Anonym sa...

Hihi, så är det ibland att bullarna bara försvinner:-)
Vad fint du har sytt..
Du visar lika fina bilder som vanligt:-)
Blir så glad att kolla i din fina blogg..
Kram

Merete sa...

så søte ting du har sydd!! lekre detaljar :o)
Ha ei fin kommande veke!!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Godt du tittet innom meg Lisbeth - nå var det virleig nødvendig at jeg tok turen innom deg her ser jeg ! Gosh , så masse vakkert altså!! Du , og du :)
Et nydelig hjem har du virkelig .

Flotte broderier og alltingen .

Klem

Linda sa...

Hei igjen,deilig musikk på spilleren.Sitter og danser på stolen.Hi,hi ha en flott uke.Klem.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Woow såå mööe vackert du visar!!!!

Ha en härlig vecka!!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

tinemor sa...

Ja, den snopradaren virker på de fleste her i huset også. Men det hører med.
Nydelige duker/kamuflasjer du har laget. Sånn kunne jeg tenke meg å!!! Så bestiller gjerne.
Og skikkelig rocke-musikk til skrivingen fikk jeg å!
Kult.

Tvert-om-tanten sa...

Hei Lisbeth!
Godt at det ikke er jeg som går rundt og snoker etter godsaker hjemme hos deg, for jeg hadde tømt ut havreflarnene og tatt med meg krukka istedet.......hi,hi... Så smart med de du syr (og broderer) til å ha over krukker og glass på utebordet!!! Har faktisk aldri sett slike før, men det var absolutt en ide å ta med seg!
Ha en fin dag!

Klem Lena

Randi sa...

hihihi... ja det er som oftest sånn...det som står rett fremfor dem ser de ikke.

Du lager så mye vakkert. Riktig flotte bilder du viser her.

Håper du får en flott våruke!!
Klem

Mrs.J sa...

hahaha.. seriøst!gjør du det??? hehehhe.. måtte le når jeg leste det! men takk for tipset, det MÅ jo prøves :)))

Mrs.J sa...

og nyyydelig kleder du har sydd! de var skjønne!

Whoopsi Daisy sa...

Du har en nydelig blogg.

Det ligger en award til deg på bloggen min.

Ha en god dag.

Whoopsi Daisy

Tove sa...

Så flotte "lokk" du har laget! De var utrolig fine altså, får se om jeg har tålmodighet til å prøve å lage et selv, eller kan det hende jeg gjerne kjøper et (eller tre) av deg:)

Og du, jeg sliter mest med å gjemme sånt for meg selv.., eller ikke kjøpe søte ting i det hele tatt

klem

Elzie sa...

Är bara jag som tittar in igen. Efter mycket strul med webblogg, nu kommer jag inte ens in och kan göra ett inlägg!!, så har jag flyttat min blogg. Den nya adressen är: http://essemia.blogspot.com. Hoppas du hittar dit.
Kram Elzie

janne - kathrine sa...

Krukka med havreflarn var kjempelekker. Finner aldri noe slikt på mine handlerunder jeg...

Her hos oss ble havreflarn avslørt som veeeldig søt og god kjeks, da vi for en stund siden hadde glemt å kjøpe lørdagsgodter og det eneste jeg hadde i skapet var en eske med havreflarn. Datteren min hadde ikke lyst på de i det hele tatt og gråt fordi hun ikke fikk snop til barneTV. Fikk til slutt "tvunget" i henne en pitteliten musebit og da tok sutringen slutt :-)
Men ja, de ser jo litt tørre og sunne ut! Du verden så feil man kan ta :-)

MiaMaria sa...

HA en bra vecka!
Miamaria

Lene sa...

Nydelig diagram, Lisbeth. L for Lisbeth, ja - eller L for Lene - eller kanskje for lettlurt ;) Nå tror jeg ikke at du lot deg lure, da - men familien din derimot. Man ser altså ikke det som står rett foran nesa på en - det vet jeg alt om, hehe ;)

Jeg vet forresten også alt om hvordan mennen våre kan gjemme unna små hemmeligheter for oss: I håndveskene våre - der finner vi det aaaaldri :)

Kos deg masse med havreflarn, Lisbeth. Mmmmm...

God klem fra meg :)

Anne sa...

Funnet veien til bloggen din via Mia, og det ble jeg glad for for her inne var det koselig.

Strykeskapet, det er det som er gjemmeplassen min, og i en kaserolle i kjøkkenskapet :-)

Emmeline sa...

Hahaha---et vindu uten sprosser sier du??? Jeg har kommet ut av tellingen...P� de som er nede, p� de som skal ned...p� de som ikke lar seg reparere... og p� de fire vinduene som m� skiftes, som er STORE og DYRE...SUKK!!!

Jaja nok om pesten...jeg har en skikkelig snodig opplevelse i dag. FOr f�rste gang har jeg en maskin som har lyd, og dermed begynner det � spille n�r jeg kommer inn p� de ulike bloggene---ler---- DU har WOOOOOMAN take me in your arms...

og det er jo bare litt koselig!

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Tusen takk for koselig kommentar i min blogg!
Jepp, kjenner til de "andre" godtemomsene i huset, de klarer jo ikke å la en liten sukkertøy-skål stå i ro i ett minutt!;) Jeg må visst få meg slike go-biter som ikke ser særlig gode ut;)
Nydelig blogg forresten!!!!
Ha en finfin kveld!
Klem fra chatrine:)

Anonym sa...

jag vill hälsa dig välkommen till min blogg där jag berättar om dagliga funderingar samt lägger ut bilder av djufmary design. hemsida på väg men tänkte på mina lampor när jag tittade in här. kanske något du tycker om. spetsdukar som jag format om till lampor..i olika modeller, och fler på väg. Varmt Välkommen!