11.08.2008

HAPPY-GO-LUCKY

Fra en av mine yndlingsprodusenter Comptoir de Famille kommer disse skålene . Her kan du se nærmere på deres hjemmeside. Men grønne dotter??? Hva tenkte jeg på ?? Det eneste de passer til er gress..Jeg har ikke noe her hjemme som går til denne grønnfargen. Det eneste jeg kom på som matcher skålene er disse kuserviettene, ha ha! Apropo kuservietter. En venn og tidligere kollega av meg er Art director i et stort reklamebyrå. Denne ADèn er utrolig flink å tegne, og du har nok en label på en saftflaske eller en annen matvare på ditt kjøkken som denne karen har signert. En AD har mye å gjøre og han kunne under ingen omstendigheter klare å tegne alt som oppgavene tilsa. Derfor hyrte byrået inn freelancere som fikk forskjellige tegneoppdrag. En dag for mange år siden var jeg innom kontoret hans for en kopp kaffe, og inn døren kom der en ung kunstner. Med maaaaaange kutegninger.
Tegningene skulle bli til en label på et eller annet kjøttprodukt. Jeg synes tegningene var flotte, det samme synes AD èn. MEN, det var et stort MEN. Kuene var for triste. De så rett og slett for lei seg ut. En ku på et kjøttpålegg skal se glad ut skjønner dere, smilefjes :) Ikke lei seg ut, for da kan vi som forbrukere få betenkligheter med å spise produktet. Den unge freelanceren ble sendt hjem med oppdrag: tegn en gladere ku ! Jeg bare spør : er det ok med en trist ku på en sjokoladetegning, eller skal den og være hoppende glad? , hihi!
En annen gang var jeg med da en paprika skulle fotograferes.
Herre min hatt, paprikaen hang ned i fra en snor i taket. Den fikk spabehandling ! Spraying og gnikking og farging, you name it.... paprikaen fikk det! Etter å ha vært med å på utallige slike fotooppdrag lovet jeg meg selv at jeg aldri skulle ta bilder av frukter og grønnsaker ever. Men jeg prøver meg på et enkelt eple fri for hårspray og pudder. Har fått spørsmål om hvor de hvite skålene mine er fra ..også de er fra Comptoir de Famille, De har i det hele tatt mye lekkert ..også i lyseblått for de som elsker det..og det gjør jo jeg ;O)
Når det gjelder skålene med grønne dotter vet jeg ikke helt hva jeg falt for, men er svak for skåler på stett. Prøvde å sette de i kjøkkenhyllen min og det ble da ikke så verst. De kvikket egentlig opp ved siden av alt det hvite ....og så fikk jeg en forandring. I morgen skal jeg prøve å få dette
til å se ut som en pen emmaljeovn, Den har ikke stått ute i natt og blitt fyllt med friskt regnvann, neida ikke i det hele tatt! Ønsk meg lykke til!
English: I bought these bowls and I do not know why. Nothing in my house match this green colour. The only thing I found was the napkins with a cow, laughter here. Anyway, they did not look to bad on my shelf. They are from the french company Comptoir de Famille.

28 kommentarer:

Maria sa...

He he, det er jo den rene kogalskab, hi hi. Morsom historie om de triste køer der skulle se mere glade ud. Jo reklamen har bestemt sin magt. Det er der ingen tvivl om.

Jeg glæder mig til at se emaljekomfuret når det blir fint i sin pragt. Hvor skal du mon have det henne ? I køkkenet ?

Og så må jeg bare sige at jeg synes dine nye skåle med grønne prikker er utrolig fine. Lige min smag også :-)

Klem Maria

Anne sa...

Hei igjen snuppa.
Må bare fortelle deg at jeg kjenner en jeg også, ei trønderkjærring som bare elsker slike skåler med stett, men hun har fått høre at hu nå har nok av dem nå, så hun må vel klipe seg helt fast når hun ser disse bildene tenker jeg. likte de prikkene så godt jeg da, helt dritt lekker.....(men du, *hvisker*...hvor er de kjøpt???)

Mitt hvite hus sa...

He he artig historie om en trist ku. Ja selvfølgelig må kuene "smile" på melkesjokoladen:=)
Skålene dine er nydelige.
De passet fint inn på hyllen din .
OG det nye prosjektet ditt , ovnen, jeg bare gleder meg til å se det ferdig. Slike ovner er kjempefine.

Kos deg med jobben og ha en fin dag :=)
Klem Kerstin=)

Elzie sa...

Jag tycker dina tallrikar var riktigt söta med sina gröna pluttar *s*. Och att det är sån styling på en paprika. Man blir förbryllad!!!
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Christinas låvebutikk sa...

Hei!
Du får det meste til å se pent ut!! Grønn er ikke favorittfarven min men hos deg ble de fine i hyllen!!
Lykke til med prosjektet!
Hilsen fra meg!!!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Anemona, er på vei inn til deg om litt....
Men om det er flere som lurer på hvor skålene er kjøpt så har jeg tatt de med meg fra DK. Om det er noen NETTBUTIKKER der ute som tilfeldigvis fører (COMPTAIR DE FAMILLE OG SPESIELT DERES GRAND HOTEL serie (den er lyseblå nemlig hi hi)er de hjertelig velkommen til å kommentere her, eller maile meg, så skal jeg videreformidle.
Ha en flott dag alle sammen,
Hilsen Askepott...på hodet i en ovn full av vann ..puh!

Anita sa...

Ble såå fine i hyllen da, så du får bare la de stå der til stas:o) Lykkelige kuer er viktig, vet du! Gir hvit melk det og brun sjokolade;o) Så spennende med den emaljeg ovnen, blir sikkert helt flott, også har du jo fått vasket den inne også*ler*! Ha en flott dag!

Unknown sa...

Pssst, jeg skal få inn Comptoir de famille...! Hurra!! De leverer dessverre ikke så ofte, så det kommer nok ikke før i oktober en gang... Men stay tuned, de har så sinnsykt mye fint!! Jeg blir helt svett, hihi ;) Elsker de hvite skålene dine... Og flotte bilder som alltid, er veeeldig spent på den emaljeovnen...!! :) Klem!

by Siv sa...

Skålene passet perfekt inn i hyllen, de var kjempefine.
Gleder meg til å se ovn prosjektet ditt ferdig :)
Ha en super dag
*Siv*

Helene sa...

Hei
Den kalenderen som henger under hyllen din var bare så nydelig.
Lurer på hvor du har fått tak i den, for en slik kunne jeg tenkt meg. Kan rett og slett ikke fordra de "vanlige papirutgavene;O)

Morsom kuhistorie :o)

Jorunn sa...

Såå nydelige ting som vanlig! De grønne prikkene passet fint inn synes jeg :0) Og den kalenderen er bare helt herlig!! Simpelthen elsker stilen din, får masse inspirasjon fra bloggen din :0)

tinemor sa...

Jeg syns det gjorde seg med de grønne skålene på hyllen din. Frisker opp, som du også sier!

tinemor sa...

Du, den fantastiske hvite sykkelen din, som du har om i et innlegg lenger ned her.....
Hvor har du fått tak i den?????
Ønsker meg så inderlig en slik!

Tanja sa...

Må bare si at jeg synes du har det så utrolig flott, bloggen din renner nesten over av nydelige bilder.
Pikerommet er virkelig gjennomført.
Kan tenke meg at hun elsker rommet sitt :)

Magdalena sa...

åååhhh , du HAR så mye fint....
kalenderen din er bare nydelig, og så flott sammen med dettte hyllekomplekset, et flott stilleben ble det....
Har frresten en lignende kalender, kjøpt hos Annice, er i gråtoner med damer i badedrakt~~~
klem til deg '

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Åhh, Magny skulle ha fått tak i deg, om du leser her kan ikke du maile meg, eller om noen andre har mailadressen hennes, please legg den inn til meg. Kommer ikke inn på bloggen din Magny....

Viola sa...

Hejsan, ja här får man skratta ordentligt både om kor och gröna prickar. Jag tycker nog att skålarna var så rara och att dom visst passade i hyllan. Ha en bra kväll, Viola

Anonym sa...

Hei hei!

Oioioi så arti det var med den nye oversikt sida de til høyre her!! For et misunnelsesverdig flott hus du har :) Så morsomt me de tipsene med bilder også :) Blir nok å kopiere noen av de ja ;)

Ha en fortsatt fin dag!

Klem fra Natalie.

Hulda sa...

Jeg syns skålene med grønne prikker var supersøte. De passer jo inn nesten overalt. :) Tok seg veldig godt ut på hyllene dine. :)

Lovise sa...

Du,- kyr er nå søte da:)

Tenk på alle kyrne på melkesjokoladen, nam nam.

Du har fine skåler, de prikkene var jo søte de:)

Pulsatilla sa...

hehe, herlig innlegg. jeg syntes skålene var helt herlige jeg da. De må da være perfekte på påskebordet med noe egge-greier i!! :-D Synes også comptoir de famille har mye fint, men jeg har tenkt at det kanskje ikke e rtilstrekkelig hagepreg til at jeg kan ta det inn. Har sett det på nett et sted, men hvor, nei det husker jeg ikke akkurat nå.
Herlig kuhistorie også - det gjør nok ikke så mye om sjokoladekuene er litt triste, der har vi jo ikke drept kua for å få produktet vårt ;-)

liven sa...

Heisann!!
Så heldig du er som har sett disse skutene.....var ikke i by'n i helgen engang!!
Blir så glad hvergang en seilskute finner på å stikke innom Bjørnefjorden!!
Er kjapp med apparatet da!!
Og statsraad Lehmkuhl......ja den er vi kry av:O)

Synest de var veldig fine disse skålene dine:O)
Om det aldri var så mye grønne dotter.........skjønne med stett!!

Er så spent på den komfyren din der du!!!!

Lykke til.....men det blir vel bra det også!!

Ha en fin kveld:O)

Bestefars Verksted. sa...

Åhh,så fint du har stylet den hvite hylla......og skålene dine var jo søte de !! Pudder på epler og paprikaer,skjønner jeg mindre av....hihiii,tenke seg til jåleri,spør du meg........men sånn er verden blitt !! Du har så mange herlige bilder på bloggen,at man blir helt matt......får jo heeeelt prestasjonsangst her......!!Den gamle ovnen så spennende ut,de er utrolig sjarmerende,så jeg gleder meg til å se hvilke planer du har for den !! Kos deg :)

Emmeline sa...

Jeg stemmer for glade kuer, og ikke minst stilige små skåler med lyseblå prikker. Mørkegrønne prikker er litt ja--mystisk!

Jeg husker ikke om jeg klart å legge inn melding her i går kveld. Jeg forsøkte men nettet mitt falt ut to ganger. Jeg takker og bukker for superkoselig award. SKAL lage stort awardinnlegg;D men må gjøre noen undersøkelser i min egen blogg først, må huske å takke alle som fortjener takk. INgen hjerter må blø....da blir Emmeline sprø.

Fint dikt????

Jeg er også imponert over at du handler i fransk og sinnsykt vanskelig språk-nettbutikk. Hvordan i all verden går det an sier bare jeg??? ER IMPONERT!

elisabeth sa...

Hellu yu!!!
Nydelige kopper, og ingen fare det kommer fler;)

Nå er det siste innspurt, og trykker her mens mannen sliter i tastaturet:) Vi manglet en bil, og har nå fyllt opp lastebiler til 40 kubikk, og enda så var det ikke nok, en av varebilene våre stoppet, og må nå ha enda en varebil, så vi har en venninne, som blir med oss over fjellet...vi er jammen heldig! Så nå er det en lastebil, en varebil, en suburban med henger, og en bil, som fant ut han fortjente en pause etter at vi fyllte tanken, og satte inn nytt batteri, så denne blir da kjørt på egen lastebil...hahaha, så da går Sirkus Molly over fjellet...hahaha:) Man må jo synes litt på veien:)

God natt til deg:)
Håper ikke hverdagen kom for brått på...hihi;)

elisabeth sa...

Uææææææh...glemte en ting...jeg liker GLADE hoppende kuer...hahaha:) Nå skal jeg jo til ku-land, så jeg håper virkelig de er glade;)

Karna sa...

He,he kuene i Norge smiler jo hele tiden, spseielt når de er på veg til slakterhuset, så klart kuene måtte være blide...ha ha ha

Skålene var jo super søte, passet fint inn på hyllen, alt kan jo ikke matche....

Lykke til med prosjektet, tor nok det er mye jobb her, hadde aldri turt å begitt meg ut på noe slikt...

Ps
Kjenner veldig godt til det med hunder som bruker møblene til serviett...sukk....og den hvite sofaen til håndkle når han er nyvasket...akk ja, klarer folk med barn å ha hvite møbler, må jeg med bare en hund klare det er mitt motto....he, he...

LantlivsAnette sa...

Sååå fina bilder hos dig som vanligt !!
De där gröna skålarna var verkligen fina,även fast du inte har nåt annat i grönt hemma..
Ha det så bra Kram Anette