02.04.2010

MONOGRAM

Hei alle! Tenkte jeg skulle fått laget et innlegg i går, men blogger er ikke venn med meg for tiden. Himmel så mye trøbbel både med innlogging og lasting av bilder. Her trengs det bøtter med tålmodighet, har ikke det jeg altså, ikke med datatrøbbel. Nå ser det ut til at blogger vil samarbeide, så da gjør jeg et forsøk.  


Som sagt har jeg fått flere broderiprosjekter ferdig og andre er underveis. Endelig har jeg fått hjelp til å få orden på noen av broderimønstrene mine. Problemet med såpass gamle mønstre er at trykksverten flyter utover slik at det er vanskelig å se om det er ett eller to korsting som trengs. Dette alfabetet er jeg skikkelig glad for at jeg nå har tilgjengelig. Bokstavene er nydelig utformet, elegante fra topp til tå. Ikke for brautende og klysete, men spe og yndig i formen.

Så her er en M til den som vil prøve seg på brodering. Ja, det skal jo egentlig være initialene til den som er/blir eier av verket, men når jeg skulle velge en bokstav til deling ble det M. Bokstaven er mye brukt, kanskje fordi den er symmetrisk og derfor gjør seg godt midt på en pute eller nederst på en underduk, slik jeg har plassert min. Siden "julen varer helt til påske" legger jeg ut et julebilde for å vise hvordan underdukene blir seende ut i bruk.  

Nå må jeg løpe, middagen er klar! Mye god mat i påsken, mmmmmm!

23 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Vakkert!

Påskeklem

Bettum Villa sa...

M for Madelen... jeg liker det ;P

Påskeklem fra Madelen

Sologbolig sa...

Vakker. Så grei du er som legg ut mønster. Ha ein fin fredag.

Prinsesse Elin sa...

Dette skal jeg prøve meg på. Det ser skikkelig avansert ut. Du og blogg-puls er forresten linket til i påskekrimmen;)

beate sa...

nydelig!!!
så flink du er

ønsker deg en fortsatt god påske

klem beate

Lappeline ♥ sa...

Nydelig fint broderi du lagd.
Syntes du har en flott blogg og blir veldig inspirert av den.
Ønsker deg forsatt en fin påske
Klem

Linda sa...

Vakkert og stilig!
Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å sitte med slikt.

Klem

My home is my Castle sa...

Nyydelig !!!

Klem,Kari

Blått til lyst sa...

Ja, M'en var vakker, og gjorde seg godt på underduken.
Og - om du kan brodere M for Lisbeth, kan jo jeg slå til med M for Liv. Eller kanskje M for mamma... :)

Simones Country Home sa...

Hei på deg.

Så fine broderinger da. ;o)
En riktig god påske til deg.

Klem Simone

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så vackra monogram, du är duktig på och brodera. Duken är underbar.
Önskar dig och din familj en fin och Glad Påsk.
Stor kram
AnnaMaria

IngunnBW sa...

Aldeles nydelig monogram! Så flink du er til å brodere :)

Elzie sa...

Åh vad vackra dom monogramen är. Nog skulle det vara trevligt att få tag i ett sånt mönster. Eller också att jag hade hetat något på M så jag kunde tagit det du har här, hihi.
Jättefint blev det i turkos tycker jag.
Hoppas du har en riktigt fin påsk.
Kram Elzie

frøken olsens drømmer sa...

Så fint du gjør det..blir litt små misunnelig,hi hi
Kanskje jeg skulle prøve meg...god rest av påsken til deg ;))

Manne's hverdag sa...

Hei, og TUSEN TAKK FOR AT DU DELER. Nå skal jeg lage meg en pute med bokstaven M på.

Fortsatt GOD PÅSKE!!!

Hilsen
Marianne

Line fra huset på landet sa...

Veldig, veldig fint. Ja, der var den ja..duken som har brent seg inn på netthinnen min og som jeg ikke kunne komme på hvor var fra. Fantastisk vakker!
Jeg simpelthen elsker den juleduken din!
Så jeg må innrømme at til jul igjen..så blir det nok en slik hos oss..med vårt monogram ;)

Hoho...da er det i grunn bare å sette igang broderingen da :D

Klem,Line

Line fra huset på landet sa...

Veldig, veldig fint. Ja, der var den ja..duken som har brent seg inn på netthinnen min og som jeg ikke kunne komme på hvor var fra. Fantastisk vakker!
Jeg simpelthen elsker den juleduken din!
Så jeg må innrømme at til jul igjen..så blir det nok en slik hos oss..med vårt monogram ;)

Hoho...da er det i grunn bare å sette igang broderingen da :D

Klem,Line

Lev Livet Lett Lokki sa...

Jeg er så enig med deg, DE bokstavene var elegante!!
Monogram gjør seg flott på på det aller meste, noe du gir et fantastisk eksempel på. Rødt broderigarn på den gylne duken - oioioi kom nesten i julestemning - det synes jeg var vakkert!!
Fargen du har valgt på ditt siste arbeid var utrolig delikat, vakkert på hvitt - vårlig lett!
Ja du er flink du!!
Håper maten var god kjære du - ønsker deg en nydelig søndag!
Klem Lokki

Drømmen om en eplehage sa...

Nyyyydelig!
Og jeg som ikke trodde du gjorde annet enn røde monogram. Hvorfor det... hihi!

Så sjenerøs du er som deler ut en bokstav. Jeg kan ikke brodere, men er sikker på det er mange som får glede av den!

Påskeklem ♥

Anonym sa...

hei, har et spørsmål angående den flotte julekalenderen , du har ikke tilfeldigvis lyst å legge ut broderimønsteret på tallene :) eller eventuelt sende dem til meg.

Finner ikke slik et mønster noen plass.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Anonym!

Å legge ut mønster på tallene blir nok ikke aktuelt, mønsteret er kun på gammelt papir, og ikke overført til data. Men det finnes lignende om du spør i broderiforretning.

Anonym sa...

oki, men takk for svar !!

Anonym sa...

Så vakker den blå korsstings-M-en er!!! Hilsen Heidi i Magasinet BUNAD