06.01.2011

SVAR

Heisan sveisan! Det har hopet seg opp mange spørsmål om ting og tang som er vist på bloggen, jeg får svare så godt jeg kan. 
Mange spør om den lille telysholderen og skålen på bildet over her. De er laget av den svenske keramikeren Maria Holmberg. Mine saker kommer fra Alvas hus. Den fine keramikken kan også kjøpes hos Julias vita drömmar
Neste sak er Fanakoften. Veldig kjekt at så mange falt for den og har lyst til å strikke. Mønsteret ser slik ut:  
Det er altså en enslig folder, ikke et hefte og ikke fra en bok. Husfliden kan sikkert skaffe mønsteret.
Mønsteret til den lille fluesoppen er nå lagt inn her. *applaus:)

"Potteskjuleren" rundt liljekonvallen har jeg strikket selv. Jeg tok et mål av omkretsen til blomsterpotten og strikket et lite "pannebånd". Bunnen er en heklet sirkel.  Sånn, da tror jeg de fleste spørsmål er besvart. Gi en lyd om jeg har glemt noe du lurer på. Ha det godt, vi blogges ved!

9 kommentarer:

liven sa...

Så kjekt at du legger ut svar på spørsmål du får Lisbeth :o)
Og er enig med deg i innlegget under her.....må kose oss i januarmåneden :o)
Nydelige saker fra Pip....og kjøkkenhåndkleet spesielt!

Lappeline ♥ sa...

Så snill du er som legger ut oppskrifter ....og du vet du .....det er det mønsteret jeg har...jeg sitter nå å fester tråder på den gamle jakken...så nå skal jeg montere..... og til byn å kjøpe nytt garn til en blå....brute du Rauma??????....jeg liker helst å bruke det som står i opppskriften...hjerte fikk jeg lyst å sy også

Ha en fin kveld

klem til deg

Guttemamma sa...

Elsker den jeramikken...men er så skeptisk på grunn av toll når en handler fra utlandet...har du noen erfaring med det??
kelm♥

tante fiolett sa...

Flott keramikk!! og lekre farger fra pip..:)
I morgen blir det bollebakst på meg, "magre kåre" kan plage andre i januar;) Gooood kvæll:)
Klem fra Jeanette

Li/Småtingene sa...

Du viser så mange flotte, lyse bilder!!
Har kost meg med flere innlegg i kveld ;-)
Nydelig!

I morgen er det fredag! Yippi!!

:-)

Mita`s hjørne sa...

Heisann...å Godt Nyttår til deg...den "blomsterpotten" var jo bare genial da...søt sopp også...

Ha en super dag og helg...

Huset på toppen sa...

Koselige bilder her hos deg, Lisbeth:) Og oppskriften Fana kofte har min mor...hun er flink å strikke og har strikket mange Fana kofter.... Min er i Hvitt og lyseblått og den fikk jeg i min ungdom...
God helg!
Klem Linda

Tina sa...

Kjempefine ting du viser, så flink du er med hendene dine da! Den fana koften er superfin, gutten i huset har hatt en i mørk blå men har blitt for stor til den nå. Faktisk hadde jeg den når jeg var lita også, tror det er et gammelt mønster det der som aldri går av moten.
God helg!

Klæm klæm:)))

{oc cottage} sa...

Oh my gosh! That old pattern picture is hilarious! But I just love catching glimpses of your home! I can FEEL how enviting it must be!! ;}

Happy New Year!

m ^..^